Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ArtS - teksturowanie belek różnej szerokości ?
#1
Mam jakiś problem z teksturowaniem w Artlantisie belek połączonych jeśli mają one różne szerokości.
Render samych połączonych belek (różnej szerokości) może nie pokazuje tego wprost ale kiedy belki bezpośrednio sąsiadują z innymi elementami np ze ścianą (z takim samym shaderkiem itd) to problem złego teksturowania jest bardzo widoczny.
W ArchiCADzie ani w podglądzie ani na cinerenderkach problem nie występuje.
Ujawnia się dopiero w Artlantisie w sytuacji gdy światło pada pod kątem.

Sprawdziłem to w relacji Ac 20 - ArtS 6.x oraz Ac 18 - ArtS 5.x.
Czyżby problem był wieloletni ?

   
Długo szukałem przyczyny bo na ten problem natknąłem się używając połączonych belek profilowanych o podobnej kompozycji warstw ale różnej szerokości itd.
Szukając źródła problemu doszedłem do wniosku, że problem występuje w zasadzie nawet w przypadku połączonych zwyczajnych belek ale o różnej szerokości.
Jedyne co udało mi się osiągnąć (i było skuteczne odnośnie teksturowania w Artlantisie) to zamiana belek profilowanych (różnej szerokości) na analogiczne ściany profilowane (różnej szerokości).
Ale ile to wszystko zajęło mi czasu (szukanie rozwiązania a potem zmiany w modelu), ech... szkoda gadać (już nie wspomnę o przeliczniku czasu na złotówki 8) )
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#2
sprawdź w artlantisie opcje wygładzania dla tego materiału, ( nie znoszę polskiej wersji więc nie przytoczę z tłumaczenia ale w normalnej wersji to smooth i bevel ( otwierane pod listą materiałów ) prawdopodobnie masz suwak na domyślnej wartości i artlantis próbuje na siłę wygładzać 2 proste elementy bevel - jeśli tam jest krawędź też nie jest pożądany w tej sytuacji. Jeśli to nie pomoże - weld vertices - czyli spawanie wierzchołków ( tłumaczenia tym bardziej nie pamiętam ) na materiale - powinno ostatecznie załatwić problem.

Jest jeszcze parę miejsc do pokombinowania - np ustawienia Gi dla tego materiału na low.

Tam jest sporo takich pochowanych pstryczków, a dokumentacja jest żadna, nie mówiąc już o tłumaczeniu typu aktualizacja instrukcji obsługi okienka podglądu.
Odpowiedz
#3
TAK ! Masz rację !
Artlantis domyślnie ustawił:
Bevel/Skos = 0
Smooth/Płynność = 0.2
I wszystko knoci mi ta wartość 0.2. Po zmianie Smooth na 0 teksturowanie połączonych belek różnej grubości już wygląda normalnie !
Kojarzę, że we wcześniejszych Artlantisach była ta sekcja Parametrów materiału (i faktycznie pod listą shaderów), jednak do głowy mi nie przyszło, że akurat dla belek (przecież to kanciaki a nie jakieś walce) różnej szerokości to może mieć tak fundamentalne znaczenie ! Przecież to samo smooth=0.2 nie demoluje teksturowania połączonych ścian nawet jeśli mają różne szerokości.
Pietruh dziękuję !
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości