21-02-2017, 12:33 PM
Mam jakiś problem z teksturowaniem w Artlantisie belek połączonych jeśli mają one różne szerokości.
Render samych połączonych belek (różnej szerokości) może nie pokazuje tego wprost ale kiedy belki bezpośrednio sąsiadują z innymi elementami np ze ścianą (z takim samym shaderkiem itd) to problem złego teksturowania jest bardzo widoczny.
W ArchiCADzie ani w podglądzie ani na cinerenderkach problem nie występuje.
Ujawnia się dopiero w Artlantisie w sytuacji gdy światło pada pod kątem.
Sprawdziłem to w relacji Ac 20 - ArtS 6.x oraz Ac 18 - ArtS 5.x.
Czyżby problem był wieloletni ?
Długo szukałem przyczyny bo na ten problem natknąłem się używając połączonych belek profilowanych o podobnej kompozycji warstw ale różnej szerokości itd.
Szukając źródła problemu doszedłem do wniosku, że problem występuje w zasadzie nawet w przypadku połączonych zwyczajnych belek ale o różnej szerokości.
Jedyne co udało mi się osiągnąć (i było skuteczne odnośnie teksturowania w Artlantisie) to zamiana belek profilowanych (różnej szerokości) na analogiczne ściany profilowane (różnej szerokości).
Ale ile to wszystko zajęło mi czasu (szukanie rozwiązania a potem zmiany w modelu), ech... szkoda gadać (już nie wspomnę o przeliczniku czasu na złotówki 8) )
Render samych połączonych belek (różnej szerokości) może nie pokazuje tego wprost ale kiedy belki bezpośrednio sąsiadują z innymi elementami np ze ścianą (z takim samym shaderkiem itd) to problem złego teksturowania jest bardzo widoczny.
W ArchiCADzie ani w podglądzie ani na cinerenderkach problem nie występuje.
Ujawnia się dopiero w Artlantisie w sytuacji gdy światło pada pod kątem.
Sprawdziłem to w relacji Ac 20 - ArtS 6.x oraz Ac 18 - ArtS 5.x.
Czyżby problem był wieloletni ?
Długo szukałem przyczyny bo na ten problem natknąłem się używając połączonych belek profilowanych o podobnej kompozycji warstw ale różnej szerokości itd.
Szukając źródła problemu doszedłem do wniosku, że problem występuje w zasadzie nawet w przypadku połączonych zwyczajnych belek ale o różnej szerokości.
Jedyne co udało mi się osiągnąć (i było skuteczne odnośnie teksturowania w Artlantisie) to zamiana belek profilowanych (różnej szerokości) na analogiczne ściany profilowane (różnej szerokości).
Ale ile to wszystko zajęło mi czasu (szukanie rozwiązania a potem zmiany w modelu), ech... szkoda gadać (już nie wspomnę o przeliczniku czasu na złotówki 8) )
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion