Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(N)Etykieta Forum użytkowników ArchiCAD-a
#1
Prosimy! Przeczytaj zanim napiszesz na naszym Forum!
Poniżej kilka powszechnie znanych z internetu zasad (tzw. netykieta) wraz z uwagami dotyczącymi specyfiki naszego forum.
Poniższe zasady mają na celu usprawnienie działania forum - ewentualne uwagi proszę wysyłać na PW.

A) Logowanie i rejestracja:
1. Spamerzy usuwani są z Forum z całą bezwzględnością.
Nie są tolerowane reklamy, obraźliwe nazwy, wulgaryzmy, linki do stron internetowych nie związanych z architekturą i projektowaniem itp. itd.
2. Forum jest anonimowe - należy uszanować czyjąś prywatność (dyskusje typu "Janek czy to Ty jesteś Kowalski? będą cenzurowane).
3. Forum posiada wbudowaną cenzurę słów oraz zestaw zabronionych nazw. Jeśli z jakichś powodów znalazłeś się na takiej liście niesłusznie prosimy o kontakt z moderatorem.
4. Jeśli często występujesz na forum warto ustawić w swoim profilu "Podpis" zawierający najpotrzebniejsze informacje na temat używanej konfiguracji sprzętowej oraz wersji oprogramowania. Jeśli rzadko, to wpisz te informacje w treści wiadomości.

B) Kultura (nie tylko) osobista
5. Absolutne niedopuszczalne jest umieszczanie obraźliwych czy złośliwych uwag na Forum zarówno dotyczących innych użytkowników jak i osób niezwiązanych z naszym forum.
Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę (np. z powodu rażących błędów ortograficznych), zrób to kulturalnie, najlepiej na adres prywatny. Staraj się doradzać innym, a nie wyśmiewać ich - każdy był kiedyś początkujący!

6. Na forum nie omawiamy ani wersji z dodatkiem typu "crack" :-) ani sposobu ich zdobycia! Prawie wszystkie programy o których dyskutujemy oprócz wersji komercyjnej posiadają również bezpłatne wersje EDU. Ponieważ już kilkakrotnie zdarzyło się zamieszanie spowodowane dyskusją na takie tematy ostrzegamy że podobne wątki będą usuwane.
7. Miło jest przeczytać na Forum "dziękuję" "proszę" itp. Forum posiada też prosty przycisk w formie "I Like it", z pomocą którego można bezwysiłkowo podziękować za pomoc (przycisk znajduje się po prawej stronie każdego posta).
Pamiętaj, że bardzo ważna jest informacja zwrotna czy odpowiedź na twoje pytanie pomogła rozwiązać problem.

C) Kilka zasad dotyczących korzystania z Forum
8. Szukając pomocy piszemy rzeczowo i konkretnie, tak aby każdy mógł zrozumieć pytanie.
9. Nadawaj wątkom (tematom) tytuły, które krótko i rzeczowo będą odzwierciedlać zawartą w nich treść.
Pamiętaj, że wiele osób przeszukuje forum w poszukiwaniu konkretnych odpowiedzi, porządek pozwala łatwo odnaleźć szukane informacje.
10. Forum podzielone jest dla wygody wszystkich na Działy - prosimy - umieść swoją wypowiedź we właściwym!
11. Szukaj - to polecenie znaleźć można u góry każdej strony tego forum.
Nie zadawaj pytania, na które już kiedyś została udzielona kiedyś odpowiedź.
Przykładowo, na naszym forum znaleźć można tematy, na które niepotrzebnie zadano kilkanaście razy te same pytania!
12. Bądź cierpliwy/a - często musi upłynąć trochę czasu zanim na Twoje pytanie ktoś odpowie.
Nie rób ze słów "Pomocy!", "Ratunku!" czy "Błagam!" tytułów czy przerywników w poście.
13 Forum to nie czat! Rozdzielaj pytania!
Jeśli ktoś Ci pomógł to mu podziękuj :-) a nie zadawaj mu w tym samym wątku kolejnych pytań na inne tematy. Na forum niestety sporo jest tematów, gdzie przeczytać można "Słuchaj xxx powiedziałbyś mi przy okazji..." , "Nie chce mi się szukać mógłbyś mi..."
14. PW (Prywatne wiadomości) to dość dobry sposób na komunikowanie się forumowiczów ale nie zastępuje Forum!
Nie rozsyłaj pytania przez PW osobom, które są aktywne na Forum - postępuj według zasad opisanych powyżej (osobiście mam pełną skrzynkę
pytań na które nie miałem czasu odpowiedzieć).
15. Ignoruj trolli (użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie i narzekanie) i spamerów. Twoje odpowiedzi na ich posty tylko ich zachęcą do dalszej działalności, często wystarczy, że zgłosisz ich działalność moderatorom.
pozdrawiam
Moderator
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości