Dobra pokopałem troszkę i wygląda na to że nie tylko artlantis ma problem z tymi plikami,
chyba nie zawsze program eksportujący zapisuje poprawnie definicję tekstur ( a artlantis albo c4d tego chyba wymaga ) w pliku .mtl
poprawny skrypt w tym pliku powinien być wg wzoru np:
Material
name
statement:
newmtl my_mtl
Material
color and
illumination
statements:
Ka 0.0435 0.0435 0.0435
Kd 0.1086 0.1086 0.1086
Ks 0.0000 0.0000 0.0000
Tf 0.9885 0.9885 0.9885
illum 6
d -halo 0.6600
Ns 10.0000
sharpness 60
Ni 1.19713
Texture
map
statements:
map_Ka -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 chrome.mpc
map_Kd -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 chrome.mpc
map_Ks -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 chrome.mpc
map_Ns -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 wisp.mps
map_d -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 wisp.mps
disp -s 1 1 .5 wisp.mps
decal -s 1 1 1 -o 0 0 0 -mm 0 1 sand.mps
bump -s 1 1 1 -o 0 0 0 -bm 1 sand.mpb
Reflection
map
statement:
refl -type sphere -mm 0 1 clouds.mpc
( to ze stronki
http://paulbourke.net/dataformats/mtl/ )
Teraz - wszystkie .mtl które próbowałem otworzyć ( z maxa ) wyglądają tak :
# 3ds Max Wavefront OBJ Exporter v0.97b - ©2007 guruware
# File Created: 06.01.2016 23:12:57
newmtl wire_000000000
Ns 32
d 1
Tr 0
Tf 1 1 1
illum 2
Ka 0.0000 0.0000 0.0000
Kd 0.0000 0.0000 0.0000
Ks 0.3500 0.3500 0.3500
newmtl Karea_plastik_black
Ns 10.0000
Ni 1.5000
d 1.0000
Tr 0.0000
Tf 1.0000 1.0000 1.0000
illum 2
Ka 0.0471 0.0471 0.0471
Kd 0.0471 0.0471 0.0471
Ks 0.0000 0.0000 0.0000
Ke 0.0000 0.0000 0.0000
Czyli brak definicji tekstur, pomimo że są dołączone w katalogu
Nie bardzo mam się teraz czas tym zająć ale taki jest mój "trop"

powodzenia daj znać