Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rendering w ArchiCAD 21
#46
Synchronizacja jest mało użyteczna jak dla mnie, chyba, że ktoś będzie na dwóch monitorach pracował. Wszystko to o czym piszesz dzieje się już wewnątrz Lumiona. Plugin jest bardzo dobry, bo zapisuje bez błędów, szybko i aktywnie, czyli pozwala na nadpisywanie bez straty edycji w Lumionie. Można podmieniać drzewa, meble, obiekty. Generalnie po prostu działa.
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO
Odpowiedz
#47
Tikos napisał(a):E tam, przesadzasz:
Lumion wersja podstawowa to 6,5k netto (mocno okrojona)
PC za 4 - 5k też swobodnie da radę Wink

Spójrz może w stopkę Wojtka jakiej używa karty, jak sobie ją kupisz to zostanie Ci na obudowę i zasilacz przy tym budżecie i będziesz musiał sobie jakoś radzić bez procka i dysku :-)
Odpowiedz
#48
Bawiłem się chwilę Lumionem (wcześniejszą wersją) na GTX 1060 i było spoko Smile
Ale nie przeczę, że im większy wypas tym przyjemniejsza praca.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#49
Do renderowania statycznych ujęć spokojnie 1060 wystarczy. W końcu zamiast 2 min poczekasz 6 i nawet się nie zauważy. Mocny koń potrzebny do animacji, gdzie liczy się tych klatek średnio 9000 na ok 4 min video.
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO
Odpowiedz
#50
Wojtek Gawinowski napisał(a):Mocny koń potrzebny do animacji, gdzie liczy się tych klatek średnio 9000 na ok 4 min video.
Wychodzi ponad 12 dni?
Odpowiedz
#51
Wojtek Gawinowski napisał(a):W końcu zamiast 2 min poczekasz 6 i nawet się nie zauważy.

Minut? Confusedhock: Chyba sekund?
Z tego co pamiętam to w TM wyrzucanie pojedynczego ujęcia nawet w 4k i ustawieniach na HI trwało dosłownie sekundy.
Chyba muszę sobie ściągnąć ponownie demo tego Lumiona, tylko pytanie, czy pójdzie jak już kiedyś wykorzystałem okres próbny.

Co do OctaneRender chyba jeszcze się bujają z implementacją na AC21, bo nie wszystko działa.
Oficjalnej wersji w każdym bądź razie nie widać.
Ale na ich forum coś tam jest w testach.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#52
Jakość i czas renderu zależne są od ilości efektów jak to się nazywa w Lumionie. Jak ich damy sporo to czasy są wyższe. Ilość roślin i elementów otoczenia też ma znaczenie, miałem ostatnio w scenie ok 2000 drzew, krzewów i traw, bo łatwo je dodać i człowiek czasami nie panuje i nawet nie wie kiedy się tego tyle nazbiera Wink Zresztą wklejam poniżej ujęcie to sami zobaczycie, że niby nie ma sporo, a jednak jak się sprawdzi licznik to oczy się otwierają. Jeżeli chodzi o animację to sam program już znacząco optymalizuje klatki, ale czasem trzeba przycinać jakość samemu. Lumion używa innego silnika do renderów statycznych a innego do animacji (pewnie są to tylko inne ustawienia, ale nie ma do nich dostępu). W realu jak coś renderujemy statycznie 1min to ta sama klatka w animacji renderuje się znacznie krócej. Ja celuję zawsze tak żeby uzyskać 3-5 klatek na minutę renderu, wtedy mam pewność, że 40 - 50h wystarczy na video ok 4 -5 min (klatki się renderują zmiennie, bo wiadomo są prostsze ujęcia i bardziej skomplikowane).


Załączone pliki Miniatury
   
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO
Odpowiedz
#53
Witam,
Generalnie jak każdemu architektowi zależy mi na tym żeby mieć jak najmniej dodatkowej pracy i najmniej dodatkowych programów, dlatego też cieszyłem się jak wszedł silnik cinemy do archicada - spełnienie marzeń wszystko w jednym programie, jednak po pewnym czasie stwierdzam, że nie jest tak prosto i fajnie, życie, rozwój programów i konkurencja zmusza do szybszego i bardziej efektownego tworzenia wizualizacji, dlatego pewnie nie tylko ja, a każdy szuka czegoś lepszego,a przede wszystkim prostszego co zaoszczędzi nasz czas, a nie będzie wymagało posiadania zaawansowanego sprzętu czy wiedzy graficznej, bo przecież mamy projektować, a nie spędzać cały tydzień na renderowaniu.
Co prawda czytając ten temat już wiele się dowiedziałem, jednak dalej mam mętlik w głowie odnośnie tego co wybrać.
Generalnie do tej pory myślałem, że jedynym takim rozszerzeniem do AC jest artlantis 6.5 , teraz wiem że jest jeszcze Twinmotion 2018 i Lumion.
Otóż chciałbym was prosić o to, żeby może zrobić jakieś zestawienie tych wszystkich programów i konkretne wypisanie plusów i minusów, co one potrafią a co nie, które lepiej współpracują z archicadem, żeby taki amator jak ja ,który chce dobrze wydać nie małe pieniądze, zrozumiał czym te programy tak naprawdę się różnią i w końcu podjął w miarę dobrą decyzje.
Wiem, że te programy przede wszystkim różnią się ceną i patrząc na ten parametr to kolejność wypada tak: artlantis 4000 zł ,twinmotion 7000 i na końcu Lumion ok 12000 i teraz tak:

czy Artlantis ma takie same możłiwości jak Twinmotion czy Lumion?
czy faktycznie stosunek jakości do ceny jest taki, że najlepszy jest Lumion? który kosztuje 2x tyle co twinmotion i 3x tyle co artlantis?
czy możliwości tych programów są proporcjonalne do ich ceny?
czy warto inwestować w te programy czy lepiej zostać przy cinemarenderze i próbować go jakoś opanować?
jak one się mają do pracy w BIM - czy nie kolidują ?
czy objekty/materiały z bim object eksportują się do tych programów?
czy po aktualizacji archicada do nowszej wersji trzeba też kupić uaktualnienie Artlantis, Twinmotion albo Lumion?

tak więc może dla przykładu zacznę porównanie:

ARTLANTIS:
+ duża ilość obiektów do pobrania
+ duża ilość polskich toutoriali lub szkoleń
- ?

TWINMOTION:
+ synchronizacja z archicadem
- ?

LUMION:
+ ?
- duże wymagania sprzętowe

jeśli są jakieś inne lepsze programy to również proszę dopisać
z góry dziękuje za pomoc Smile
Odpowiedz
#54
Obawiam się, że trudno będzie stworzyć obiektywne zestawienie, bo każdy ocenia subiektywnie.
Coś, co dla jednej osoby jest minusem dla drugiej może być plusem.
Przykładowo dla CineRender:
+ duża możliwość ingerencji w tworzenie własnych materiałów
- duże skomplikowanie tworzenia własnych materiałów

Dodatkowo ktoś by musiał znać te wszystkie programy od podszewki, ale może ktoś się znajdzie Wink

Niewątpliwym + dla TM i Lumion jest metoda tworzenia wizualizacji na kształt WYSIWYG (what you see is what you get), oraz prostota obsługi i nauki - po prostu siadasz i robisz przyzwoitą wizualkę.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#55
Cześć, nie ograniczaj się tylko do tych programów. Jest jeszcze wiele innych bardzo dobrych narzędzi, np Sketchup + Vray, Cinema 4D + Corona ... etc. Każdy z tych pakietów możesz pozyskać na ograniczony czas i samemu przetestować jak się w nich pracuję. Nie do końca słuchaj reklam Lumiona i Twina, bo o ile to bardzo fajne nowoczesne narzędzia to same za ciebie nie zrobią wizualizacji. Bardzo duża wiedza z zakresu kompozycji, oświetlenia, kadrowania jest uniwersalna i będziesz musiał się jej niezależnie nauczyć, żeby zrobić w każdym z tych pakietów dobre wizualizacjie. My kupiliśmy Lumiona i mogę ci napisać mniej więcej:

+ Dobra współpraca z Archicadem, brak problemów przy imporcie, materiałach etc.
+ Duża szybkość renderu na karcie graficznej, pozwala to nie tylko na statyczne ujęcia, ale też na animacje co w innych pakietach (oprócz TM, UE4) jest praktycznie nie możliwe dla małej pracowni bez góry sprzętu
+ Dobre natywne biblioteki które pozwalają szybko składać sceny
+ Bardzo dobra współpraca z modelami mebli, BIM itp Raz zaimportowany i oteksturowany model wczytuje się do biblioteki i jest do wykorzystania w innych scenach
+ Dużo narzędzi specjalnie przygotowanych dla architektów ułatwiających prezentację projektów
+ Łatwy do nauki podstaw, ale uwaga trudny do opanowania na poziomie eksperckim, nie brać na poważnie reklamy, że raz dwa super wizualka Wink
+ Najlepsze w branży wsparcie deweloperskie. Z każdym problemem nie zostaniesz sam, zawsze ci pomogą i nigdy nie oleją. Możesz nawet wysyłać do nich swoje sceny i prosić, o rozwiązanie jakiegoś problemu. Pomoc jest w zasadzie na bieżąco 7 dni w tygodniu. To jest bardzo ważne.

- Wymaga specyficznego sprzętu, działa na silniku do gier więc jak masz stacje typowo pod CAD (Xeon, Quadro) to będzie słabo chodzić. Tu trzeba komputera jak do gier i znowu deweloperzy chętnie pomagają złożyć każdą maszynę zależnie od budżetu tak aby ci soft działał
- Ma ograniczenia w jakości i trzeba się nauczyć z tym pracować. Wiele prostych rzeczy w Vrayu wymaga sporo inwencji w Lumionie, za to możesz bardzo szybko testować różne ustawienia i poprawiać.
- Cena wersji PRO - wersja standard ma za dużo ograniczeń
- brak render node, ale deweloperzy już nad tym pracują

ufff
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO
Odpowiedz
#56
Zwróćcie jeszcze uwagę na ciekawy i banalnie prosty program do wizualizacji: https://enscape3d.com/
Działa na w zasadzie jak plug-in do AC, coś na kształt Lumiona lub TM (wizualizacje w czasie rzeczywistym).
Oczywiście, nie posiada tak rozbudowanych możliwości jak powyższe, ale za to jest pełna integracja z AC i dosyć fajnie się na tym pracuje.
Sprawdźcie sobie jako ciekawostkę - jest wersja Trial.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#57
Cześć,

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem, jak pisałem w innym poście jesteśmy na etapie poszukiwania silnika do ArchiCAD.
Mam doświadczenie w combo revit -> 3ds max -> v-ray.

Czy mógłbyś podzielić się jakimiś renderami z lumiona ale statycznymi ? Szukałem jakiś przykładów z biur, nie z reklamówek i nie udało się.
Wiem że to nie będzie poziom v-raya ale może choć zbliżony. Jest opcja wyrzucania kanałów z renderu (postprodukcja w programie graficznym)?

pozdr
J.
DELL 7500 Win Pro 10x64 / 2x Intel Xenon X5690 3.47 GHz, 48 GB RAM, MSI Geforce GTX 1070 Armour 8GB OC
ARCHICAD 24 PL
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości