Często trafiają do mnie pytania, jak dobrze oświetlić scenę, szczególnie we wnętrzu gdzie dobre oświetlenie jest kluczem.
Ja staram się oświetlenie budować od światła głównego i kolejno ustawiać światła mniej znaczące,
Podzielcie się proszę Waszymi sposobami i efektem, dla porównania scena i parametry renderingu powinny pozostać podobne
Zamieszczam scenkę Archicad20 i artlantis (w archicadzie ustawiłem rendering ( po swojemu ))
Przeliczyłem twoją scenkę na moim kompie i efekty wyszły trochę inne, poza artefaktami dostałem zupełnie inne nasycenie światłem. Mógłbyś wrzucić jakiś przeliczony rendering w oryginalnej wielkości?
wersja na dziś - mało dziś czasu było, ale niech będzie na szybko
świecące płaszczyzny z prawej jako światło główne
do tego dopełniające słabe słońce - cienie w ustawieniach środowiska na 60 % przezroczyste
i z prawej - dla odbicia w baku jeszcze jedna płaszczyzna - na szybko skopiowana z tych po prawej
edit: teraz zauważyłem że się setup świecenia w baku odbija więc wszystko jasne.
Embree is a collection of high-performance ray tracing kernels, developed at Intel. The target user of Embree are graphics application engineers that want to improve the performance of their application by leveraging the optimized ray tracing kernels of Embree. The kernels are optimized for photo-realistic rendering on the latest Intel® processors with support for SSE, AVX, AVX2, and AVX-512
szczerze to nie jestem do końca pewien skoro piszą że tylko optimized for intel.
Swoją drogą czas masz i tak lepszy, u mnie w tle były ze 3 bieżące projekty ale hmmm. Musiałbyś kiedyś zapuścić z i bez i się wyjasni.
Ano ma poniewaz kazdy material ma swoje ustawienia probkowania, biala makieta je zastepuje (chyba ze renderujesz silnikiem fizycznym wtedy silnik fizyczny narzuca globalne probkowanie materialom )