Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scenka ćwiczebna - oświetlenie
#1
Witam

Często trafiają do mnie pytania, jak dobrze oświetlić scenę, szczególnie we wnętrzu gdzie dobre oświetlenie jest kluczem.

Ja staram się oświetlenie budować od światła głównego i kolejno ustawiać światła mniej znaczące,
Podzielcie się proszę Waszymi sposobami i efektem, dla porównania scena i parametry renderingu powinny pozostać podobne

Zamieszczam scenkę Archicad20 i artlantis (w archicadzie ustawiłem rendering ( po swojemu Smile ))

Nie wiem czy mogę wystawić obiekt renderowany więc podaję linka, obiekt darmowy
www.turbosquid.com/3d-models/3d-lwo-roy ... ard/811727


Załączone pliki
.pln   proste oswietlenie.pln (Rozmiar: 10,24 MB / Pobrań: 338)
Odpowiedz
#2
Tak to u mnie wyglada :

najpierw światło główne - tutaj po prostu słońce
   

Potem doświetlam płaszczyzną z materałem świacącym
   

Następnie efekty - tutaj dla widocznośći mocno przesadzone
{attachment=2]swiatlo glowne.PNG[/attachment]


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#3
Dostosowane światełka efektowe - tutaj uzywałem światła punktowego Archicada
   

No i efekt finalny - z materiałem
   
Odpowiedz
#4
Przeliczyłem twoją scenkę na moim kompie i efekty wyszły trochę inne, poza artefaktami dostałem zupełnie inne nasycenie światłem. Mógłbyś wrzucić jakiś przeliczony rendering w oryginalnej wielkości?


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#5
Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.

BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?


Załączone pliki Miniatury
   
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#6
Tikos napisał(a):Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.

BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?
Też :-) Pomysł dobry ale ten model bardzo spowalnia.
Odpowiedz
#7
Celowo ćwiczyłem model z rhino na surowo, można by go spóbowąć pooptymalizować

Swoją drogą rozmyte odbicia na skomplikowanej siatce - wcale się nie dziwię że mulą

Rafał - masz moje ustawienia renderingu ?

Tikos - z ciekawośći - jaki czas masz?
Odpowiedz
#8
wersja na dziś - mało dziś czasu było, ale niech będzie na szybko

   

świecące płaszczyzny z prawej jako światło główne
do tego dopełniające słabe słońce - cienie w ustawieniach środowiska na 60 % przezroczyste
i z prawej - dla odbicia w baku jeszcze jedna płaszczyzna - na szybko skopiowana z tych po prawej


edit: teraz zauważyłem że się setup świecenia w baku odbija więc wszystko jasne.
Odpowiedz
#9
Pietruh napisał(a):Tikos - z ciekawośći - jaki czas masz?

1:23 z "szybkim podglądem" i 1:21 bez, rozdzielczość 800x600
No i chyba bez tego "turbobosta", choć jest włączony, ale nie wiem, czy AMD to obsługuje.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#10
w kwestii embree turboboost :

Embree is a collection of high-performance ray tracing kernels, developed at Intel. The target user of Embree are graphics application engineers that want to improve the performance of their application by leveraging the optimized ray tracing kernels of Embree. The kernels are optimized for photo-realistic rendering on the latest Intel® processors with support for SSE, AVX, AVX2, and AVX-512

szczerze to nie jestem do końca pewien skoro piszą że tylko optimized for intel.

Swoją drogą czas masz i tak lepszy, u mnie w tle były ze 3 bieżące projekty ale hmmm. Musiałbyś kiedyś zapuścić z i bez i się wyjasni.
Odpowiedz
#11
Chyba jednak nie tylko Intel Wink

Fizycznie (wcześniejsza opcja) - 2:06
Embree (turbobost) - 1:19 (nierówno, wcześniej 1:21)
Embree: 1:47

Dosyć duże te różnice jak na tak krótki rendering Confusedhock:
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#12
AC 21 renderowane wg ustawień sceny Michała (przesunąłem tylko suwaki dla świateł:


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#13
Rozumiem ze jedziesz po bandzie ale materialy wlacz / biala makieta off Wink
Odpowiedz
#14
U mnie wszystkie materiały są białe nie wiem czy pstryczek on/off ma wtedy znaczenie...
Odpowiedz
#15
Ano ma poniewaz kazdy material ma swoje ustawienia probkowania, biala makieta je zastepuje (chyba ze renderujesz silnikiem fizycznym wtedy silnik fizyczny narzuca globalne probkowanie materialom )
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości