Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scenka ćwiczebna - oświetlenie
#16
Zachęcam ponownie, podzielcie się Waszym zdaniem najlepszym oświetleniem tej sceny.

Kolejny setup z tych których używam:

Pokazywałem już jak ustawiam światło dzienne naturalne, światło dzienne miękkie, dziś miałem chwilę więc kolej na swiatło sztuczne

Głównym źródłem światła został tym razem obiekt "światło punktowe" wprost z biblioteki, jedyna modyfikacja to rozszerzenie kątów i kolor w ustawieniach renderingu światła sztuczne na 100 %
   

Następnie światło dopełniające w postaci trzech płaszczyzn z włączoną zakładką świecenie w ustawieniach materiałów - też defaultowe wartości - w ustawieniach renderingu świecące płaszczyzny na 10 %
pierwsza znajduje się nad kamerą i odbija światło od sufitu w kierunku tematu
druga równolegle do obiektu po lewej od kamery
trzecia - schowana za podestem rozświetla ścianę - tworzy lepszy kontrast na linii bak, kierownica, siodło więc podkreśla kształt
   

Kolej na najmniej świecące światełka efektowe
kolejny obiekt "światło punktowe" zmodyfikowana tylko siła na 35 % - widelec, kierownica trochę silnik
włączone w ustawieniach renderingu słońce na 50 % z cieniami czarnymi i gęstymi na 100% - reszta standard - tylna część, błyski w elementach no i podkreślenie 3d podestu
   

nie lubię takiego ustawienia - moim zdaniem tworzy zbyt dużo plam, tym niemniej czasem go używam, szczególnie w artlantisie
Archicad 4 - 20, Artlantis, i wszystko dookoła na czym tylko się da
Odpowiedz
#17
Updejtowana wersja pliku:


Załączone pliki
.pln   proste oswietlenie.pln (Rozmiar: 50,3 MB / Pobrań: 189)
Odpowiedz
#18
No i pięknie, jest gotowiec. A jak prawa autorskie? Czy to Open Source? Wink

Zastanawia mnie jednak zasadność korzystania z dodatkowych doświetlaczy w postaci obiektów świecących...
Różnica jest minimalna, prawie niezauważalna, a czas zacznie dłuższy: u mnie 2:39 vs 1:54.
Wiem, wiem, są pewne smaczki, ale czy warte znacznie dłuższego czekania, zważywszy że ta scena jest stosunkowo prosta, a w przypadku bardzo skomplikowanej różnice mogą iść w godziny.

Wklejam poniżej, na pierwszy rzut oka się nie różnią...


Załączone pliki Miniatury
       
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#19
Dla mnie doświetlenie tymi płaszczyznami ma fundamentalne znaczenie w kwestii sterowania kolorem i intensywnością cieni.
Chciałem pokazać mój sposób pracy.


Zachęcam żeby się tą sceną pobawić i wrzucić tutaj rezultat własnych prób. Dzięki za podjęcie tematu.

Prawa autorskie - no cóż jak pisałem motur jest ze stron rhino, nawet wrzuciłem linka
Pozostała zawartość sceny* - korzystaj, postaw piwo jeżeli się przyda.

*ustawienia renderingu będą częścią komercyjnych wzorców,
ale to dopiero początki mam jeszcze sporo do poprawy no i 21 to jest inna bajka*
Archicad 4 - 20, Artlantis, i wszystko dookoła na czym tylko się da
Odpowiedz
#20
A jakże, piwo się należy, a skoro jesteśmy z tego samego rejonu może kiedyś się trafi Wink
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#21
Tikos napisał(a):Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.

BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?

no nie do końca - brakuje szprych w kołach Smile
Pozdrawiam

BAZA
Odpowiedz
#22
Ano faktycznie, brakuje, ale w obydwu scenach, z doświetleniem i bez... jak również w scenach kolegów.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB + SSD 480GB i inne szpargały...
Odpowiedz
#23
Tak nie wiem czemu w trakcie - import rhino - zamiana na kształt - zapis gsm, motur traci szprychy na etapie zamiany na kształt, podejrzewam że ma to związek z połączeniem blisko leżących wierzchołków - uproszeczenia geometrii. z reguły takie działanie pięknie odchudza plik ale z rhino coś nie bardzo.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości