Liczba postów: 1 524
Liczba wątków: 249
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
W zawiązku z licznymi zmianami i poprawkami w/w ustawy mam pytanie:
Czy ktoś z Was przerabiał ostatnio wymagane odległości budynków i budowli o terenów i linii kolejowych ?
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Liczba postów: 3 775
Liczba wątków: 26
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Jak masz czas to wszystko jest negocjowalne, zdarzyło mi się że odległość wyszła "0" od terenu kolejowego + jeszcze mała dzierżawa kawałka gruntu kolejowego - budynek wylądował tuż przy nasypie kolejowym.
Tyle że trza mieć czas...
Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE
Liczba postów: 1 524
Liczba wątków: 249
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Rozumiem że negocjacje z ministrem - czyli odstępstwo.
Ile trzeba mieć tego czasu?
Na forach piszą, że 6-8 tygodni.
Nie bardzo pojmuję wynegocjowania budowy w samej granicy z PKP przy obowiązującym planie miejscowym. Z tego co się orientuje to 1,5 m od granicy ze ścianami p.poż. - to tyle na co mogą pozwolić na WT.
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Liczba postów: 3 775
Liczba wątków: 26
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
W tym konkretnym przypadku trwalo rok...
Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE
Liczba postów: 1 524
Liczba wątków: 249
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Czy takich przypadkach minister uzgadnia (porozumiewa się) z PKP?
Pytam bo w obecnym zamieszaniu w PKP wszystko może przedłużyć się o kolejny rok i odstępstwo będzie na euro 2012
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Liczba postów: 3 775
Liczba wątków: 26
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Załatwia się lokalnie ale papier przychodzi z ministerstwa.
Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE
Liczba postów: 1 524
Liczba wątków: 249
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Rozmyślam jeszcze o wykonaniu zbliżenia do granic kolejowych (na 4 m) kondygnacją całkowicie podziemną bez ubiegania się o odstępstwo ale uzgadniając z PKP w ramach robót budowlanych zgodnie z Art. 54. Dziwi mnie to, że nie uwzględniono w Art. 53. możliwości zbliżania kondygnacji podziemnych (do 4 m). Wg naszych WT kondygnacje podziemne nie oddziałowują na działki sąsiednie i można budować je przy samej granicy. A może budowę kondygnacji podziemnej należy uznać jako roboty ziemne wg tej ustawy?
Art. 53. 1.
Usytuowanie budowli, budynków, drzew i krzewów oraz wykonywanie robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowych, bocznic kolejowych i przejazdów kolejowych może mieć miejsce w odległości niezakłócającej ich eksploatacji, działania urządzeń związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego, a także niepowodującej zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
2. Budowle i budynki mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, z tym że odległość ta od osi skrajnego toru nie może być mniejsza niż 20 m, z zastrzeżeniem ust. 4
Art. 54.
§ 4. 1. Roboty ziemne mogą być wykonywane w odległości nie mniejszej niż 4 m od granicy obszaru kolejowego, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do robót ziemnych związanych z budową, utrzymaniem, remontem i modernizacją linii kolejowej.
3. Wykonywanie robót ziemnych w odległości od 4 do 20 m od granicy obszaru kolejowego powinno być każdorazowo uzgadniane z zarządcą infrastruktury.
definicja wg ustawy:
zarządca infrastruktury — podmiot wykonujący działalność polegającą na zarządzaniu infrastrukturą kolejową, na zasadach określonych w ustawie; funkcje zarządcy infrastruktury kolejowej lub jej części mogą wykonywać różne podmioty;
Art. 57. 1.
W przypadkach szczególnie uzasadnionych dopuszcza się odstępstwo od warunków usytuowania budynków i budowli określonych w art. 53 oraz wykonywania robót ziemnych określonych na podstawie art. 54. Odstępstwo nie może powodować zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia oraz bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego, a także nie może zakłócać działania urządzeń służących do prowadzenia tego ruchu.
2. 108) Właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, udziela bądź odmawia zgody na odstępstwo po uzyskaniu opinii właściwego zarządcy.
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Liczba postów: 3 775
Liczba wątków: 26
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
To wszystko dotyczy (co nie jest oczywiste) budynków kolejowych, a nie linii kolejowych, ale mimo tej wiedzy jesli dotyczy odległości od linii kolejowych występuje się do ministerstwa o odstępstwo - po czym przychodzi papier że nie dotyczy (po roku) i dopiero wtedy ta banda niedouczonych prawników ze starostwa raczy nie wyrzucić projektu (podobnie jest z WZką gdy przebudowywyje się budynek zabytkowy nie wychodząc poza jego obrys - trza poczekać na papier że WZka nie dotyczy - inaczej w tej samej instytucji potrafią projekt budowlany wyrzucić (tej samej instytucji tam gdzie gmina=powiat oczywiscie)
Pozdr,
Koaala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE
Liczba postów: 1 524
Liczba wątków: 249
Dołączył: Jun 2006
Reputacja:
0
Tu jednak chodzi chyba o stricte odległości od skrajni torów kolejowych w ramach bezpieczeństwa pożarowego lub zapewnienia drogi pożarowej wzdłuż torów.
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2