Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Reputacja:
0
Witajcie.
Chciałbym jako tło i lokalizację otoczenia wstawić cyfrową mapkę z formatu dwg w taki sposób, aby widać było to w oknie 3D - czy jest taka opcja? jak podejść do tematu
na razie pracuję na AC12 EDU, ale przymierzam się do SE - to ku informacji, że jestem baaaardzo początkującym użytkownikiem Archicada
pozdrawiam - Maciej
Liczba postów: 200
Liczba wątków: 28
Reputacja:
0
Ja to robiłem w ten sposób, że z mapy cyfrowej robiłem jpega a następnie używałem obiektu typu dywan z utworzonym wcześniej jpegiem jako obrazkiem wypełniającym. Dywan musi mieć odpowiednio dobrany wymiar, /taki jak jpeg/ żeby skala się zgadzała. Działało zawsze.
Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł.
ArchiCAD 15
iMac 24" 2.4 GH, MBP 2.2 GH, Mac OS X 10.8.2
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.archikwiat.com">http://www.archikwiat.com</a><!-- m -->
Reputacja:
0
Dzięki za wskazówkę.
Czyli nie mam szans na budowanie modeli otoczenia poprzez okno 3D?
Do tej pory działam w AutoCADzie, ostatnio także w Skeczapie...stąd moje przyzyczajenia.
Jednak zaczynam przygodę z AC "na poważnie" i stąd moje pytanie.
Może ktoś ma coś jeszcze do dodania...
Dzięki
Liczba postów: 3 038
Liczba wątków: 75
Reputacja:
2
Ja znam kilka metod - trzy z nich:
- dywan z biblioteki - opisany powyżej
- jeśli pracujesz w EDU możesz skorzystać z dodatku ArchiFacade - tam tworzy się się wypełnienie i zachowuje jako obiekt biblioteczny wiążąc z bitmapą.
Przewaga nad "Dywanem" jest taka że obrys może być dowolny a nie tylko prostokątny.
- narysowanie płyty stropowej i i zadanie jej wcześniej przygotowanego materiału z teksturą z twojej mapy, korekty umiejscowienia nadasz za pomocą Ustaw teksturę w oknie 3D.
Liczba postów: 103
Liczba wątków: 16
Reputacja:
0
kiedyś robiłem coś takiego... dwg otwierasz: "file>libraries and objects>open object " i zapisujesz jako element biblioteczny, wtedy linie powinny być widoczne w 3d. w wersji 8 działało.
Reputacja:
0