Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
taki mały problem mam. exportuję sobie model z archicada do artlantisa. chcę wrzucić jakąś inną teksturę albo zmienić po prostu kolor na ścianie. no i nic :| po zaznaczeniu wyświetla się, że niby dana tekstura jest nałożona na tą ścianę ale ani na widoku, ani tym bardziej na denderze tego nie ma :|
może ktoś coś pomóc?
//edit
ok, już nieaktualne, znalazłam odpowiedź  przepraszam, za zamęt
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
dobra, jeszcze jedno pytanko  jak ładny tynk otrzymać?
Liczba postów: 226
Liczba wątków: 33
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
użyć shader'a
pozdrawiam
Michał
Archicad 20
Artlantis Render 6.5
DELL PRECISSION T5810, Quadro K4200, Windows 10 PRO,
2 x DELL 27", DELL PRECISION T7500 2 x Xeon@2,93GHz, Windows 10 PRO,
DELL M4800, i7-4910MQ, K2100M, 16GB,
3D Connexion SpaceNavigator
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
no tak :] dzięki
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
się rozkręciłm z pytaniami  ale kto pyta podobno nie błądzi  zatem.
popełniłam sobie takie o coś:
tylko że ten tynk jakiś taki byle jaki. i tu właśnie pytanie, co z tym zrobić, żeby dobre było?
i jeszcze jedno, dlaczego jak chcę zmienić teksturę ulicy i sobie z biblioteki przeciągam ją, to pojawia się tylko na kwadraciku, zamist na całej powierzchni? widać jego fragment na dole po prawej z resztą.
Liczba postów: 226
Liczba wątków: 33
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Co do tynku to pokombinuj trochę z rozmiarem oraz pozostałymi parametrami shadera
co do tekstury ulicy to przeciągasz pewnie mapę (zwykły raster - jpg, gif, tiff i inne) którą należy ustawić odpowiednio zerknij jak to u mnie wygląda to tzw. mapowanie tekstury
Archicad 20
Artlantis Render 6.5
DELL PRECISSION T5810, Quadro K4200, Windows 10 PRO,
2 x DELL 27", DELL PRECISION T7500 2 x Xeon@2,93GHz, Windows 10 PRO,
DELL M4800, i7-4910MQ, K2100M, 16GB,
3D Connexion SpaceNavigator
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
a jak zmienić kolor tego tynku? bo jak robię mix to mi się robi takie o :/
Liczba postów: 226
Liczba wątków: 33
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Nie chcę Cie zniechęcać, ale ustawienia shader'ów to połowa sukcesu otrzymania odpowiedniego koloru, reszta tkwi w oświetleniu. Na poczatek radzę zmniejszyć shininess, a w zakładce heliodon pobawić się z sun light power i sky light do tego zerknij czy masz włączony AA i radiosity w parametrach renderingu (taka zębatka).
powodzenia
Michał
Archicad 20
Artlantis Render 6.5
DELL PRECISSION T5810, Quadro K4200, Windows 10 PRO,
2 x DELL 27", DELL PRECISION T7500 2 x Xeon@2,93GHz, Windows 10 PRO,
DELL M4800, i7-4910MQ, K2100M, 16GB,
3D Connexion SpaceNavigator
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
Liczba postów: 226
Liczba wątków: 33
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Archicad 20
Artlantis Render 6.5
DELL PRECISSION T5810, Quadro K4200, Windows 10 PRO,
2 x DELL 27", DELL PRECISION T7500 2 x Xeon@2,93GHz, Windows 10 PRO,
DELL M4800, i7-4910MQ, K2100M, 16GB,
3D Connexion SpaceNavigator
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
sobie kominek robię. i w związku z tym, pojawiły się kolejne problemy.. (to opwyżej to of koz wersja bardzo wstępna jeszcze  )
1 - dlaczego światełka na dole świecą mocniej, niż te u góry?
2 - jak wstawić ogień w miejsce, w którym być powinien?
3 - takie pytanie bardziej ogólne. czy w artlantisie, jesli chcę dajmy na to podłogę/ścianę/cokolwiek w pasy różnej szerokości i dajmy na to o innej texturze, to czy modelująć w archi muszę każdy pas osobno robić (np podłoga z kawałków) i potem na każdy osobno kłaść co trzeba w artl. czy można jakoś inaczej? mam nadzieję, że mój bełkot zostanie zrozumiany
nie wiem, czy to odpowiedni dział, na tego typu pytania, ale nie chciałam zakładać nowego tematu przez błachostkę  jak coś nie tego, to proszę moderację o ewentualne go przesunięcie, gdzie potrzeba. a jak może sobie tu zostać i będę się mogła tu żalić, czego nie umiem to niech zostaje
Liczba postów: 1 836
Liczba wątków: 53
Dołączył: May 2007
Reputacja:
0
Kea napisał(a):1 - dlaczego światełka na dole świecą mocniej, niż te u góry? Bo na powierzchni dolnej masz zbiorcze światło z wszystkich "światełek". :wink: Musisz poustawiać ich poszczególne moce i odległośc tzw. zaniku a dla doskonałości to jeszcze promień stożka i początek. A na koniec dobrać procentowo wielkość (moc) tegoż światła w wizualizacji.
Kea napisał(a):2 - jak wstawić ogień w miejsce, w którym być powinien? A o jaki ogień Ci chodzi? Taką bitmapkę /obrazek , czy coś bardziej przestrzennego?
Kea napisał(a):3 - takie pytanie bardziej ogólne. czy w artlantisie, jesli chcę dajmy na to podłogę/ścianę/cokolwiek w pasy różnej szerokości i dajmy na to o innej texturze, to czy modelująć w archi muszę każdy pas osobno robić (np podłoga z kawałków) i potem na każdy osobno kłaść co trzeba w artl. czy można jakoś inaczej? Pooglądaj tutoriale Artlantisa , dużo to Ci wyjaśni. :wink:
http://www.artlantis.com/index.php?page=tutorials/index
Dell Precision Tower, Intel i9, 20x3,7 GHz, 32 GB, Nvidia Quadro RTX 4000 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|Archicad 25 | Artlantis 2021 |Artlantis R6,5|
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
Rycho napisał(a):Kea napisał(a):1 - dlaczego światełka na dole świecą mocniej, niż te u góry? Bo na powierzchni dolnej masz zbiorcze światło z wszystkich "światełek". :wink: Musisz poustawiać ich poszczególne moce i odległośc tzw. zaniku a dla doskonałości to jeszcze promień stożka i początek. A na koniec dobrać procentowo wielkość (moc) tegoż światła w wizualizacji.
ok, pokombinuje
Rycho napisał(a):A o jaki ogień Ci chodzi? Taką bitmapkę /obrazek , czy coś bardziej przestrzennego?
obojenie w sumie. żeby to nie wyglądało, jak akwarium, tylko jak kominek
Rycho napisał(a):Kea napisał(a):3 - takie pytanie bardziej ogólne. czy w artlantisie, jesli chcę dajmy na to podłogę/ścianę/cokolwiek w pasy różnej szerokości i dajmy na to o innej texturze, to czy modelująć w archi muszę każdy pas osobno robić (np podłoga z kawałków) i potem na każdy osobno kłaść co trzeba w artl. czy można jakoś inaczej? Pooglądaj tutoriale Artlantisa , dużo to Ci wyjaśni. :wink:
http://www.artlantis.com/index.php?page=tutorials/index
no popatrz, od razu pomogło :mrgreen:
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2008
Reputacja:
0
dlaczego nie mogę dodać katalogów z teksturami? 
robię "add a new catalog" i zamiast okna do wyboru katalogu pojawia się po prostu "untitled" :| tak samo tam przy shader list nie mam możliwości dodania. a poszczególne materiały pojawiają mi się tylko przy obiektach dodanych w artl.
o co kaman?
jeszcze jedno. w archi ustawiłam sobie lampki. ale w artlantisie po exporcie z archi jest tak, jakby ich nie było :| da sie jakoś zmienić ich parametry?
Liczba postów: 1 836
Liczba wątków: 53
Dołączył: May 2007
Reputacja:
0
Przy eksporcie do artsa musisz zaznaczyć że z lampami, a jak tak, to je potem włączyć w artsie. Otwierając podgląd 2d w artsie możesz poszczególne lampy włączać i wyłączać klikając na nie - w wielu przypadkach lampie przyporządkowane są nałożone na siebie dwa punkciki (kółeczka).
Zabawa ze światłem jest przednia tylko długa nim sie dostanie co się chciało dostać. :wink:
Dell Precision Tower, Intel i9, 20x3,7 GHz, 32 GB, Nvidia Quadro RTX 4000 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|Archicad 25 | Artlantis 2021 |Artlantis R6,5|
|