Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rampa/pochylnia/spirala - zrób to sam
#1
ideowe podejście do spiralnej pochylni/rampy (bez obiektów bibliotecznych) - może komuś się przyda (w każdym razie szukaja znajdzie i pochylnie i rampę i spiralę),
znalezione na http://archicad-talk.graphisoft.com/


Załączone pliki Miniatury
   

.jpg   seo_tut_319[1].jpg (Rozmiar: 229,36 KB / Pobrań: 1 582)
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#2
z morfem mozna szybciej i bez SEO- podnosząc końcowe krawędzie (pionowe) poszczególnych elementów rampy.

Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE
Odpowiedz
#3
Nie wiem czy o tym samym/podobnym efekcie docelowym myślę ale skoro spirale/pochylnie to też liczę/-łem na KSZTAŁT...
No ale morfem tak ładnie mi nie wychodzi jak bym oczekiwał - a parę razy przy temacie Pietrka z fundamentami/powłokami... próbowałem;
OK, dla porównania oparłem się o pochylnię biblioteczną (chyba jest najbardziej wzorcowa w temacie spiralnych pochylni).
W rzucie machnąłem kształt pochylni, potem w 3D podniosłem stosowne końcowe punkty łuków i...
Pofalowanie powierzchni to drobiazg (konsekwencja niezgrabności łuków - zwłaszcza tego wewnętrznego). Natomiast widać, że na małym kącie skręcania pochylni kształt wygląda względnie ale na większym kącie łuki wypadają w 3D już źle (w rzucie też trudno je spasować).
A problemem jest prawdopodobnie to co zauważyłem, że program nie pozwala napinać łuku w płaszczyźnie (!) podstawowej projektu (i ustawia każdą inną ale nie równolegle do bazowego OXY projektu) co najbardziej widać w 3D, efekt/skutek widać właśnie w rzucie: przy dużym kącie zakręcenia łuki są już zdaje się elipsami (?), napinanie takiego łuku (o różnych dZ jego końców) w rzucie już nic nie poprawia.
Chyba, że jest tu jakiś haczyk :?
Na moje oko archicad pozwalając na zmianę dZ któregoś końca łuku (jako składnika kształtu) powinien automatycznie zamienić ten łuk w plinie 3D ("spiralną"), której rzut na "płaszczyznę podstawy" (czyli tę w której stworzono łuk) nadal pozostanie łukiem. Tymczasem ArchiCAD zdaje się trochę upraszcza sprawę i w operacji podnoszenia jednego z końców łuku ...obraca łuk - czyli niejako robi to co czyni inna funkcja/opcja petpaletki: obrót składnika kształtu.
Kolejny dowód, że prawdopodobnie tak jest: wystarczy w 3D podnosić jeden z końców łuku kształtu i zaraz potem sprawdzać jego promień. Co oczywiste promień będzie się zwiększał.


Załączone pliki Miniatury
       
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#4
Garry, jaki zatem wniosek z tego bo jak to czytam to mama wrażanie, że dalej modelowanie kuleje Smile.
Pytam też bo mam do wymodelowania pochylnię a oczekiwania jak zwykle mam:
1. W grę wchodzi tylko AC15
2. Wykorzystanie modelu w widoku 2D (płynne krawędzie + wypełnienie teksturą/obrazkiem)
3. Stała grubość płyty pochylni np. 15 cm
4. Jednostajny spadek/pochylenie
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Odpowiedz
#5
nooo... musisz wniknąć w temat odpowiednio do swoich wymagań, ja przytoczyłem doświadczenia (obrazki) innych z architalku; szczegóły i problemy jak zwykle mogą pojawić się w prawdziwym boju a z tego co widzę w 16 kształtem nie wiem jak dobrze wymodelować zakręconą pochylnię;
wypełnienie teksturą zakręconej pochylni chyba najlepiej wychodzi z powłoką (patrz: swój temat o fundamentach schodowanych) ale z kolei jak tamtą powłokę wyciągnąć w górę (zrobić różnicę poziomów) ? - w tamtym temacie nadziałem się na ten problem i w dalej nie wiem co z tym zrobić;
Chyb najlepszy jest... gotowiec czyli obiekt biblioteczny dedykowany specjalnie dla zakręconej pochylni ale nie WNIKAŁEM co jest w nim wygodne a co nie koniecznie, w każdym bądź razie model wychodzi ok. Jak dla mnie za mało w tym obiekcie moich ulubionych hotspotów (uchwytów), żeby użytkownik nie musiał wklepywać cyferek (a wcześniej mierzyć w projekcie/zapamiętywać/zapisywać na karteczce etc) lecz naciągać obiekt stosownie do potrzeb bezpośrednio w 2D+3D (kąt skręcania pochylni, promienie itp).
Może ktoś ma więcej praktycznych doświadczeń w tym temacie skręcanych/spiralnych pochylni (powłoka, kształt...) ?
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#6
obrazek nr 2 "mesh points elevated"- czy należy to zrobić ręcznie wpisując wyliczone rzędne tysiąca punktów? ! Confusedhock:
AC 18 (7007), Windows 10
Odpowiedz
#7
petr_a napisał(a):obrazek nr 2 "mesh points elevated"- czy należy to zrobić ręcznie wpisując wyliczone rzędne tysiąca punktów? ! Confusedhock:
próbowałeś ? na szczęście nie trzeba !
Ale nie wiem jak to autorowi obrazków wyszło, bo u mnie do 180 stopni pochylnia wygląda OK a przy 270 jakoś się gorzej wykręca i... traci podstawę oraz ścianki boczne. Na razie nie mam czasu żeby to dalej analizować.


Załączone pliki Miniatury
   
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#8
nie próbowałem , ale jak wogóle próbowac- podnosić ostatni węzeł?
AC 18 (7007), Windows 10
Odpowiedz
#9
po prostu 8) - można w 2D, a można i w 3D


Załączone pliki Miniatury
   
Dell 7740 | Xeon E-2276M 64GB | 1TB NVMe | WinPro 10x64 | FHD 17, Quadro RTX 3000 6GB + 2x LG34"/2560x1080
Archicad 24+, ArtLantis S 2+, Twinmotion
Odpowiedz
#10
na to bym w życiu nie wpadł Smile
AC 18 (7007), Windows 10
Odpowiedz
#11
petr_a napisał(a):na to bym w życiu nie wpadł Smile
No co TY, to podstawa modelowania terenem Wink
Mac PRO / Quad-Core Intel Xeon 2x2,26GHz / 16GB DDR3 / ATI Radeon HD 4870 512GB / Mac OS X 10.14.2
Odpowiedz
#12
ja wlasnie zawsze na piechotę punkt po punkcie, stąd preferuję.... pochylnie proste Big Grin
AC 18 (7007), Windows 10
Odpowiedz
#13
według mnie obiekt pt. Rampa po łuku idealnie nadaje się do robienia podjazdów lub wielopoziomowych garaży. Po co męczyć się z terenem lub kształtem?
Chyba że chce się zrobić spiralną pochylnie to wtedy tak. Gotowy obiekt jest dobry w 3D i 2D i można go przyjemnie modulować.

pozdro
BAZA
Pozdrawiam

BAZA
Odpowiedz
#14
JESZCZE JEST COŚ TAKIEGO


Załączone pliki
.png   Zrzut ekranu 2012-09-23 (godz. 23.24.17).png (Rozmiar: 96,59 KB / Pobrań: 1 408)
.png   Zrzut ekranu 2012-09-23 (godz. 23.24.56).png (Rozmiar: 33,98 KB / Pobrań: 1 408)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości