Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wizualizacja kuchnia
#1
Dopiero się uczę i prośba o uwagi i opinie na temat tych wizualizacji.
Wiem, że napewno zapomniałam dodać światła górnego w okolicy piekarnika i przedpokoju.


Załączone pliki Miniatury
       

.jpg   łazienka50_1.jpg (Rozmiar: 115,19 KB / Pobrań: 22 309)
Odpowiedz
#2
Witam.

Przede wszystkim jak dla mnie, jeśli chodzi o łazienkę, to jest tam trochę prześwietlonych powierzchni, szczególnie ta półka za umywalką. Poza tym drewniane szafki troszkę wyglądają jakby się świeciły w środku - a powinny rzucać cień. Tekstura drewna mogłaby być lepsza troszkę przede wszystkim nadałbym jej trochę wybrzuszeń - bump, jeśli nie poosiadasz takiej textury by nadać bump można sobie ją stworzyć w photoschopie poprzez wyodrębnienie kanału niebieskiego albo czerwonego, skopiowania do nowego dokumentu i zapisania - to smo spectacular reflection. Gwarantuje że będzie wyglądała dużo bardziej realistycznie. Kamień na ścianie też bym bump' em potraktował i to maksymalnie żeby nie wyglądał jak tapeta z nadrukowanym kamieniem. Co do kuchni to proponuję pobawić się troszkę jasnością nieba i słońca oraz ich kolorem - wtedy rozświetli się trochę pomieszczenie, zmniejszyłbym wtedy moc halogenów tak by miały tylko funkcję dekoracyjną a nie oświetleniową - czyli żeby widać było snop światła na obiektach ale tylko delikatnie (artlantis ściemnia lub rozjaśnia pomieszczenie jeśli według jego mniemania pomieszczenie ma za dużo światła albo za mało) pomieszczenia będzie wtedy równomierniej oświetlone i nie będzie potrzeby stosowania dodatkowego oświetlenia by doświelić dalszy plan, bo to trochę błędne koło im więcej źródeł światła damy tym bardziej coś będzie niedoświetlone a coś prześwietlone. I jak w łazience - tekstury...

Pozdrawiam i mam nadzieję że rady się przydadzą.
Odpowiedz
#3
Bardzo dziękuję.

A czy można się pobawić strukturą drewna i kamienia w artlantisie, czy photoshop jest niezbędny?
Odpowiedz
#4
Generalnie można ale to zależy w jakim stopniu bo do tego aby nadać jakieś wybrzuszenia teksturze czy naturalne refleksy (bo wiadomo - drewno naturalne miejscami odbija światło a miejscami nie ze względu na to że posiada słoje) potrzebny jest jakiś jpg z mapą wybrzuszeń - w przypadku bump, i mapą bitową powierzchni w teksturze które odbijają światło bardziej a które mniej - czyli spectacural reflection. Na przykładzie mojej wizualki :

viewtopic.php?f=18&t=4029

Podłoga najbardziej oddaje to o co mi chodzi.

Proponuję wziąć sobie jakiś gotowy shader drewna dostępny w artlantisie, tools, crete shader from..., i tam jest diffuse - czyli mapa bitowa ze strukturą drewna, specular reflexion - czyli mapa z tym co odbija światło a co nie, bump - mapa wybrzuszeń i do tych wszystkich rzeczy są mapy osobne. Na tej stronie można znaleźć próbki takich map :

www.arroway-textures.com

Żeby stworzyć coś swojego niezbędny jest photoshop
Odpowiedz
#5
Czeka mnie jeszcze mnóstwo pracy....:-) Dziękuję.
Odpowiedz
#6
I jeszcze jedno w ustawieniach okna renderingu proponuję zmienić z exterior na interior. Zupełnie inaczej jest wtedy dostosowane światło.
Odpowiedz
#7
link do paru tekstur dla zainteresowanych (może coś wybierzecie)

http://www.uploader.pl/getlinks.php?s=1 ... a4a2c976ef

a i e skalą może trzeba będzie pokombinować bo nie jestem pewien czy zapisywałem po zmianach

Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
tamten link nie działał ten powinien:

https://rapidshare.com/files/1661168042/textury.rar
Odpowiedz
#9
Witam, moj pierwszy dzień na forum wiec wszystkich witam i zaczynam.. w jaki sposób zrobic (foto 2) te kwiecistą tapete z fioletowym kwiatem tak by nie był on taki rozciagnięty.. bo wygląda to słabo?
z góry dziekuje za info i pozdrawiam
Juster
Odpowiedz
#10
Wystarczy narzucić obrazek na obiekt, potem skalujemy go wystarczy aby byla zaznaczona opcja skalowania proporcjonalnego i to wszystko
Odpowiedz
#11
Hej a mozesz powiedzieć o jakie okno dokładnie chodzi z tym skalowaniem? bo wiem ze w dolnym rogu to jest ale jak rozciągam to i rośnie wiec nie jest takie jak chce ;/
Odpowiedz
#12
działa, dziękuje Smile
Odpowiedz
#13
"Wystarczy narzucić obrazek na obiekt, potem skalujemy go wystarczy aby byla zaznaczona opcja skalowania proporcjonalnego i to wszystko" a jak zrobić to skalowanie i gdzie jest ta opcja?
Odpowiedz
#14
Jak zaznaczysz sobie obrazek który chcesz zeskalować (zaznaczasz jako textura) to po prawej stronie w menu ustawienia obiektu (czyli tam gdzie jest bump ambient itd.) bedziesz miał dimensions i okienka z wymiarami a pod nimi keep proportions zaznaczasz to i masz skalowanie proporcjonalne
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości