No wlasnie..jak to zrobic? Z opcjami łukowymi nie ma problemu (sciana, teren , strop) ale typowa elipse (nie sklejana z fragmentow) mozna uzyskac jedynie poprzez arc/circle tool w 2d. Najprosciej byloby dociąc stop albo teren do takigo ksztaltu majac zoffsetowany obrys;/
Nawet elementy łukowe w AC podlegają uśrednieniu na proste odcinki....więc to czy to będzie ciągła elipsa splajn czy cokolwiek....i tak nie ma praktycznego znaczenia bo i tak zostanie poprzez pewne algorytmy uśrednione.
Co więcej w "realnym życiu" wykonawca nie wytyczy elipsy geometrycznie a zwykle poprzez usrednienie takie jake mu "sprzedamy" w formie wymiarowania - zwykle poprzez odpowiedni podział krzywizny i podanie odległosci od punktu charakterystycznego.
Reasumując przekszałć elipsę na najbardziej zbliżone krzywizny cyrklowe co robi sie niejako samo magiczną różdżką przy narzędziu którego potrzebujesz.
Pozdr,
Koala
Tak wlasnie robie, ale w tym przypadku chodzi o koncepcja urbanistyczną, wiec czas odgrywa role, przy cięciu na odcinki jednak troche sie schodzi;] Tak czy inaczej - thx;]
ale po co ciąć na odcinki?
elipsa jako podstawa (liniowa) a na jej bazie kliknięcie ze spacją odpowiednim narzędziem załatwia przecież sprawę?
Pozdr,
Koala
Omg czuje sie jak wtorny analfabeta;] Stokrotne dzieki;]