Archiforum

Pełna wersja: Szeregówka + różne silniki renderujące
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Tutaj jest akurat 96, ale im więcej, tym płynniej, jednak dłużej się ściąga.

Mam prośbę, możesz sprawdzić czy w Lumionie da się wyrzucić poszczególne klatki animacji pomijając "motion blur"?
Jak testowałem Twinmotion, to się nie dało - rozmazywał obiekty przy obrocie, szczególnie te wąskie.
Nie było opcji, żeby to obejść i się do implementacji do obrotu 360st to to nie nadawało Sad
Można bez problemu.
No a w TM nie dało rady.
Jak przetestujesz narzędzie to wrzuć linka, w Lumionie to zapewne kilka minut zajmie Wink
W Lumionie jest chyba nawet wbudowane 360. Sprawdzę jutro.
Ok więc tak, mamy wbudowane 360, ale z jednej pozycji. To co ty potrzebujesz to orbit wokół obiektu/budynku i to się robi animacją. Klatki wyrzucasz jako jpg (czas animacji i ilość klatek na sekundę reguluje ile tych renderów będzie). Nie mam dzisiaj czasu, żeby to wypuścić, może pod koniec tygodnia ci to mogę ogarnąć. A najlepiej jak chcesz to podeślij mi plik wyeksportowany z AC pluginem Lumiona i ci puszczę na twoim projekcie. Pozdr
Dziękuję za propozycję, ale trochę źle się zrozumieliśmy. Nie chcę Ci zajmować czasu i nie było moją intencją obarczanie Cię moim projektem.
Bardziej traktowałem to jako ciekawostkę i jedynie byłem ciekaw, jak wychodzą i w jakim czasie takie rzeczy z Lumiona.
Myślałem, że kogoś też to zainteresuje jako dodatkowe narzędzie do komunikacji.

Oczywiście nie ma problemu, żebym Ci udostępnił mój model, jeśli chcesz, do testów, ale przypuszczam, że masz wiele własnych już obrobionych w Lumionie Wink
Czasowo będzie to około 20 sekund na klatkę przy fullHD. Ilość klatek zależy już od twoich wymagań. Oczywiście na moim komputerze, trzeba brać to pod uwagę, ale nawet na wolniejszych kartach nie będzie to długi czas.
Jeśli chodzi o tzw. 360: z jednego punktu to są panoramy, TM też to miał wbudowane.
Problem się zaczynał przy animacji wokół obiektu, bo ze względu na bardzo małą ilość klatek i duży kąt obrotu w krótkim czasie tworzył się dosyć poważny "motion blur" co przekreślało efekt końcowy.
Oczywiście, można wypuścić powiedzmy 10.000 klatek i brać co 100-ą, wtedy blur będzie minimalny, ale jakoś taka metoda mi nie podeszła :/

Stąd też byłem ciekaw, czy w Lumionie można wypuścić klatki z pominięciem rozmycia obrazu przy np. 100 klatkach na 360 st.
Z tym nie ma problemu bo blur jest kontrolowany - nawet lepiej bez, bo krócej będzie renderować.
No to czas na Lumion, wersja TRIAL 7,5.
Po godzinie szukania gdzie co jest i kolejnej zabawy w obróbkę wyszło coś takiego jak poniżej.
Bardzo fajne i szybkie narzędzie, zieleń może być faktycznie zagrożeniem dla obciążenia, bo bardzo szybko się ją wrzuca Wink
No a rozwiązanie obrastania zielenią ścian już zupełnie mnie rozwaliło Confusedhock:
Oczywiście, to dopiero zabawa i na "trialu" jest wiele ograniczeń, ale efekt jak na tak krótki czas nauki i obróbki uważam za zadowalający.
Zdaję sobie również sprawę, że efektów za dużo nasadzone i ludzie są niepotrzebni, ale testowałem, co da się zrobić.

Obrót 360st. poniżej, 100 klatek wyrzucone w niecałe 3 minuty.

http://3dbin.com/player/omovzonc

No i statyczne obrazy:
Fajnie wyszło. Napisz do dystrybutora Lumiona z prośbą o udostępnienie pełnej wersji Lumion 8 PRO. Powinieneś dostać na 7 dni. Jakość silnika jest dużo lepsza i możesz wypróbować wszystkie możliwości wersji PRO.
O, dziękuję za informację, nie wiedziałem, że jest taka możliwość.
Może napiszę taką prośbę jak się odrobię z bieżącymi projektami Wink

W TwinMotion praca wydawała mi się przyjemniejsza i prostsza niż w Lumionie, ale jeszcze mu wiele brakuje w kontekście możliwości.
Lumion ma upierdliwe te przejścia do innego ekranu przy wstawianiu obiektów lub wracaniu do ustawionych ujęć.
No ale przynajmniej nie ma problemu z blurem w animacji Smile
Szkoda tylko, że wersja standardowa ma tyle ograniczeń, że trzeba od razu celować w wersję PRO.
Twinmotion w teorii powinien być znacznie lepszy z uwagi na silnik UE4 - w praktyce implementacja jest biedna, na niskich wartościach silnika. Biblioteka też jest słabej jakości. Ale możliwości rozwoju są ogromne, tylko czy będzie im się chciało. Niesie to też za sobą pewien negatywny aspekt. Oryginalne UE4 Studio nie będzie rozwijane pod Archicada, żeby nie robić konkurencji TM, a właśnie najbardziej wypasione jest to Studio z dostępem do ogromnej biblioteki obiektów pod UE4, możliwością ustawienia super światła itp. Na dzień dzisiejszy po wielu godzinach testów LM8 nam bardziej podszedł.
Też kiedyś próbowałem się pobawić silnikiem UE, być może to było owe Studio, ale było na tyle skomplikowane stworzenie jakiejkolwiek sceny, że odpuściłem.
Wojtek Gawinowski napisał(a):Ale możliwości rozwoju są ogromne, tylko czy będzie im się chciało.
Na razie im się chce i wszelkie informacje jakie do mnie docierają świadczą o tym, że Abvent postawił swoje moce przerobowe właśnie na TM. A latka się z nimi znamy.
Cały czas, ale półoficjalnie, mowa jest o otwarciu zapisu z TM do UE w celu dalszej edycji.
Stron: 1 2 3